Autorica u članku podsjeća sve proračunske korisnike, kako državnog proračuna tako i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te same jedinice, na obvezu sastavljanja i dostave polugodišnjih financijskih izvještaja. Jednako tako skreće pozornost na budući objavu okružnice Ministarstva financija kojom će se dati specifične upute obveznicima u vezi sa sastavljanjem financijskih izvještaja.
1. Uvod
2. Pregled obveznika, načina i rokova predaje polugodišnjih financijskih izvještaja
3. Sadržaj Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS
4. Popunjavanje Izvještaja o obvezama na obrascu OBVEZE
5. Bilješke uz Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima
6. Obvezne Bilješke Izvještaj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave o vlasničkim udjelima / neto-imovina (obrazac UDJ)
Ostavka predstavlja čin odstupanja s određene funkcije. Tim činom osoba izražava svoju volju da više ne želi obavljati dužnost na koju je izabrana ili imenovana. Kada govorimo o političkim funkcijama na lokalnoj razini, posljedice ostavke mogu biti različite. U ovom će se članku prikazati posljedice koje mogu proizići iz podnošenja ostavke na pojedine lokalne dužnosti – dužnost člana predstavničkog tijela, dužnost predsjednika predstavničkog tijela, dužnost općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana te dužnost njihova zamjenika.
1. Uvod
2. Ostavka člana predstavničkog tijela
3. Ostavka predsjednika predstavničkog tijela
4. Ostavka većine članova predstavničkog tijela
5. Ostavka gradonačelnika
6. Ostavka zamjenika gradonačelnika
7. Umjesto zaključka
Napredovanje u državnoj službi moguće je putem rasporeda na više radno mjesto. Ono može biti redovito i izvanredno. Posebnim su provedbenim propisom uređeni načini i uvjeti napredovanja državnih službenika. O vrstama napredovanja, s posebnim naglaskom na zadnje promjene u ovom području, autorica piše u ovom, članku.
Prema općem izvoru radnog prava radnik ima pravo na oslobađanje od obveze rada uz naknadu plaće za važne osobne potrebe od kojih se neke i navode. Kolektivni ugovori koji se primjenjuju u javnim službama također uređuju to pitanje.
Kako je plaćeni dopust uređen za službenike i namještenike, dano je u ovom članku uz upozorenje da tim osobama pripada pravo koje je povoljnije za njih ako je ono različito uređeno u različitim izvorima radnog prava.
1. Uvodno
2. Plaćeni dopust službenika i namještenika u javnim službama prema TKU-u
3. Plaćeni dopust službenika i namještenika u javnim službama prema granskim kolektivnim ugovorima
Pravo na naknadu plaće i kada službenik ili namještenik nije radio zbog osobito važnih osobnih potreba imaju i državni službenici i namještenici. To im pravo, uz opći zakon iz područja radnog prava, uređuje i odgovarajući kolektivni ugovor. Koja su to prava i koja se rješenja nekih prijepornih situacija navode, obrazlaže se ovim člankom.
1. Uvodno
2. Plaćeni dopust državnih službenika i namještenika
3. Vrijeme korištenja prava na plaćeni dopust
Nadležna ministarstva i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za svakog su obveznika iz svoje nadležnosti dužna provjeriti formalni sadržaj Izjave o fiskalnoj odgovornosti i Upitnika koje im obveznici dostavljaju, dok Ministarstvo financija obavlja kontrolu za tijela državne uprave na razini razdjela organizacijske klasifikacije i za sve jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Autorice u članku upućuju na osnovna pitanja o kojima treba voditi računa prilikom kontroliranja dostavljenih izjava o fiskalnoj odgovornosti za 2015. godinu te daju primjere nekih od uočenih nepravilnosti prilikom provedenih provjera.
1. Uvod
2. Formalna i sadržajna kontrola dostavljenih izjava
3. Rezultati provjere formalnog sadržaja izjava za 2015. godinu
4. Uočene nepravilnosti po područjima iz Upitnika
5. Postupanje prema nepravilnostima
U svibnju 2016. godine u Narodnim novinama, br. 42/16. objavljen je novi Pravilnik o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru. Više o novim obveznicima primjene, pitanjima iz prakse u vezi s postupanjem, obvezama i rokovima pročitajte u nastavku.
1. Uvod
2. Kriteriji za uspostavu unutarnje revizije
3. Uvjeti za načine uspostave unutarnje revizije
4. Obveze i odgovornosti u vezi s obavljanjem poslova unutarnje revizije i rezultatima obavljenih revizija
5. Suradnja unutarnjih revizora
6. Zaključak