Prvi financijski izvještaji za 2011. sastavljaju se za razdoblje siječanj – ožujak. Oni će se sastaviti i predati na obrascima koji se razlikuju od onih koji su se za isto razdoblje sastavili za 2010. Razlog tome je novi sustav financijskog izvještavanja u proračunskom sustavu. Više o promjenama u sustavu financijskog izvještavanja za proračun pisano je u ovom članku.
1. Uvod 2. Obveznici, obveza i rokovi sastavljanja i predaje financijskih izvještaja 3. Sadržaj financijskih izvještaja
Autori: Ivana JAKIR-BAJO, dipl. oec. Ivana MALETIĆ, dipl. oec.
Recesija i ekonomska kriza koje su zahvatile i RH nametnule su pitanje troškova funkcioniranja čitavog državnog sustava, koji su očito preveliki s obzirom na veličinu države. To je dovelo u pitanje i kvalitetu ustrojstva hrvatske lokalne samouprave koja je ocijenjena kao izrazito fragmentirana, skupa, neučinkovita te koja ne slijedi europske procese smanjivanja broja lokalnih jedinica i koja nije povećala kapacitete svojih lokalnih jedinica. U članku autorica upućuje na potrebu za reformom sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave te jasnom vizijom nove lokalne i regionalne samouprave, određivanjem njezine uloge u funkcioniranju države i razvoju društva, kao i uspostavljanjem novih strateških i zakonskih okvira.
1. Uvod 2. Postojeće stanje u teritorijalnom ustroju 3. Teritorijalni preustroj i funkcionalna decentralizacija 4. Odabir modela za teritorijalnu reorganizaciju 5. Slučaj – primjer Danske 6. Poduzeto do danas u najavljenoj teritorijalnoj reformi Hrvatske 7. Umjesto zaključka
Pravne osobe često sklapaju za izvršenje nekog posla ugovor o djelu s fizičkom osobom. U vrijeme sklapanja toga ugovora fizička osoba može biti u različitim odnosima s pravnom osobom i ona može imati različit porezni položaj u sustavu oporezivanja dohotka. Prema tim okolnostima isplatitelj ima različite obveze u vezi s javnim davanjima (porezima i doprinosima). U članku se istražuju obveze isplatitelja ako on ima ugovor o djelu s fizičkom osobom koja nije njegov radnik odnosno zaposlenik.
1. Uvod 2. Ugovor o djelu s osobom koja nije isplatiteljev radnik 3. Treba li izdati račun? 4. Zaključak
Autor: Mr. sc. Nada DREMEL, dipl. oec., ovl. rač. i ovl. rev.
U skladu s odredbama Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, ugovorene su strane imenovale Zajedničku komisiju za tumačenje odredaba i praćenje primjene zaključenog Kolektivnog ugovora. U nastavku dajemo tumačenja Zajedničke komisije sa sedamnaeste, devetnaeste, dvadesete, dvadeset i prve, dvadeset i druge, dvadeset i treće te dvadeset i pete sjednice održane 21. svibnja 2010., 25. i 26. kolovoza 2010., 16. i 21. rujna 2010., 8. i 25. studenog 2010.
1. Uvod 2. Tumačenja zajedničke komisije
Autori: Sanda PIPUNIĆ, dipl. iur. Vesna ŠIKLIĆ ODAK, dipl. iur.
Vlada RH i sindikati javnih služba zaključili su 4. listopada 2010. Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama. Ugovorene strane imenovale su Povjerenstvo za tumačenje odredaba i praćenje primjene Temeljnog kolektivnog ugovora i obvezne su pridržavati se danog tumačenja. U članku dajemo pregled tumačenja odredaba Temeljnoga kolektivnog ugovora danih od strane Povjerenstva na prvoj održanoj sjednici od 26. siječnja 2011.