Autorica u ovome članku razmatra novelirani institut kolektivnog viška radnika, što predstavlja jedno od područja radnog prava koje se najčešće mijenja. Cilj izmjena i ovaj je put usklađivanje s Direktivom Vijeća 98/59/EZ od 20. srpnja 1998. o usklađivanju pravnih propisa država članica o kolektivnom otkazu viška radnika.
Autorica u ovome članku ponajprije identificira specifične rizike korisnika usluga turističke agencije te pravne izvore koji uređuju zaštitu putnika. Potom se analiziraju odredbe različitih pravnih izvora o pojedinim mjerama zaštite korisnika usluga turističke agencije. U analizi se skreće pozornost na pravne praznine i nejasnoće te za njih predlažu moguća rješenja.
Njemačko ministarstvo financija na svojim je internetskim stranicama javno objavilo publikaciju Besteuerung von Alterseinkünften (stanje 2014.), koja je namijenjena besplatnoj uporabi. Publikacija pruža pregled oporezivanja različitih oblika starosnih prihoda i informira o određenim mogućnostima odbitka koje je zakonodavac predvidio, dok je izrijekom zabranjeno njezina uporaba u političke svrhe. Za potrebe naših čitatelja autor u nastavku daje prilagođeni prijevod spomenute publikacije. Riječ je o kompleksnoj materiji i prijevodu koji je teško shvatljiv kroz okvire našeg sustava starosnog zbrinjavanja i oporezivanja prihoda na toj osnovi, jer su posrijedi značajno različiti sustavi starosnog zbrinjavanja.
U ovome članku autor obrazlaže vrste prijevara u poreznom, bankarskom i općenitom smislu, kao i činjenice koje pokazuju da je prijevara slučaj počinjen s prepoznavanjem jasnih znakova koji upućuju istražna tijela na potrebu primjene određenih metoda i tehnika kako bi se učinkovito i u što kraćem roku osujetili i sankcionirali počinitelji. To se ponajprije odnosi na samo pokretanje istrage, odnosno definiranje prijevare, planiranje istrage, prikupljanje dokaza, saslušanja osumnjičenika i na kraju podizanje kaznene prijave te sastavljanje izvješća za državno odvjetništvo, odnosno za optužni prijedlog.
U ovome se radu predstavlja pravni instrument nagodbi u postupcima Europskog prava tržišnog natjecanja koji pronalazi sve veću primjenu u predmetima utvrđivanja zabranjenih sporazuma - kartela. Nagodbama se postupak brže okončava, a sudionici kartela koji se nagode i priznaju odgovornost imaju mogućnost dobiti dodatno smanjenje sankcije. Cilj je rada najprije predstaviti razvoj instrumenta nagodbi u Europskom pravu tržišnog natjecanja. Naglasak će biti na praksi Europske komisije u primjeni nagodbi, a prikazat će se i relevantni primjeri provedbe nagodbi nacionalnih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja država članica, uz iznimku onih koji se tim instrumentom još ne koriste, kao primjerice Republika Hrvatska. Jednako je tako namjera ovoga rada pokazati prednosti upotrebe instrumenta nagodbi, ali i upozoriti na neke nedostatke uočene u dosadašnjoj europskoj praksi. Na kraju rada daje se zaključak o nagodbama kao korisnom procesnom instrumentu, ali prikladnom prije svega u većim sustavima zaštite tržišnog natjecanja, kao što je europski sustav zaštite tržišnog natjecanja.
U članku autori problematiziraju odredbe Zakona o parničnom postupku o naknadi parničnog troška kod povlačenja tužbe, odnosno, upućuju na različita tumačenja odredbe čl. 158. st. 1. ZPP-a u sudskoj praksi te, s ciljem ujednačavanja tumačenja ove odredbe, argumentirano obrazlažu stajalište o rješenju ovog problema.
Štetni su ugovori dvostrano obvezujući ugovorni odnosi koji su nepovoljni za jednu ugovornu stranu. Takvi se ugovori pojavljuju i u sportu, o čemu autor detaljnije razmatra u nastavku ovoga članka.
U radu se opisuje i precizira pravni temelj za disciplinsku odgovornost policijskih službenika, te se prikazuje nadležnost i značenje presuda Europskog suda za ljudska prava. Kroz prikaz triju presuda navedenog Suda, u kojima je odlučeno o povredi konvencijskih prava policijskih službenika protiv kojih je vođen disciplinski postupak, autor skreće pozornost na to da policijski službenici imaju pravo voditi spor pred tim Sudom u disciplinskim predmetima, da policijskim službenicima mora biti omogućeno upoznati se sa svim dokazima i da se na njih očituju, da su disciplinska i kaznena odgovornost dva odvojena i neovisna vida pravne odgovornosti policijskih službenika te da se odluka u disciplinskom postupku može zasnivati i na pismenom iskazu svjedoka ako je policijski službenik upoznat sa sadržajem tog iskaza i ako mu je omogućeno očitovati se o njemu.
Zbog višekratnih opsežnih izmjena i dopuna Zakona o sudskim pristojbama i donošenja drugih zakona kojima su regulirane sudske pristojbe te zbog bitno drukčijeg uređenja sudskih pristojbi u postupcima u upravnim sporovima od sudskih pristojbi u ostalim sudskim postupcima, autorica u ovom članku daje detaljan pregled trenutačnoga zakonskog uređenja sudskih pristojbi u upravnom sudovanju.
Pravo na osobnu invalidninu jedno je od jedanaest prava iz sustava socijalne skrbi normiranih u Glavi V. Zakona o socijalnoj skrbi koja nosi naslov Prava iz sustava socijalne skrbi. Cilj je ovog rada, stoga, pravno prezentirati tko su zakonski ovlaštenici ovog prava iz sustava socijalne skrbi, negativne zakonske pretpostavke za stjecanje istog, kolike mjesečne svote primaju pojedini imatelji ovog, moramo uvodno istaknuti, podnormiranoga socijalnog prava koje je regulirano samo s tri zakonska članka, te postupak za ostvarivanje ovog prava.